
Като ревностен фен на метафори и котки, това е развълнувало Суифт. "Първата ми реакция бе да го попитам дали е направил снимка," казва тя. "И после помислих. Едната половина от мозъка ми си казваше: "Трябва да можем да го снимаме, ако искаме. Този тип си го проси - има котка на главата си!" Но другата половина си казваше: 'Ами ако просто иска да ходи наоколо с котка на главата си и да не иска да му правят снимки?'"
За Суифт - авторка на четири мултиплатинени албума, носителка на 7 награди Грами и постоянна тема за клюкарските сайтове - да бъдеш известен е като това да ходиш с котка на главата си. "Имам проблем с това," казва тя. "Но не мога да бъда неблагодарна, защото аз съм избрала това. Но понякога - само понякога - не искаш да имаш камера в лицето си. Понякога би било мило, ако някой каже: 'Хей, мисля, че е готино, че имаш котка на главата си. Мисля, че е интересно'."
Проект Sparrow е в пълна мощност. Сградата във Ван Найс, Калифорния е охранявана от професионалисти. Всяка врата и стълбище са заградени и всеки прозорец е спуснат. Поводът: снимките на новото видео на Тейлър Суифт.
През 2014, снимачна площадка на видео на Суифт има оперативната потайност и логистичната сложност на мисия на военноморски тюлени. Преди проект Sparrow - кодовото име, избрано от режисьора на видеото, Марк Романек - преди е имало проект Cardinal, мултиседмична мисия, където екипът на Суифт е търсил из социалните мрежи група от фенове, които ще се появят във видеото. Когато едно от момичетата публикувало снимка на поканата, тя бързо й е била отнета. (Джак Антоноф, от групите Bleachers и fun., който е работил върху няколко песни със Суифт казва, че "само да имам нейни песни на хард драйва ми ме кара да се чувствам сякаш пазя някаква съветска тайна или нещо такова. Ужасяващо е.")
В момента Суифт седи на стол в съблекалнята си и й слагат фалшиви мигли. Носи черна минипола, черни чорапогащи и пухкав розов топ с анимационна рисунка на котка и вълнистата й руса коса е в спретнат кок. Висока е почти 1,80, но с дългите си крака изглежда сякаш е доста повече. "Нуждая се от обяд," казва Суифт и асистентката й казва, че има поръчка за суши. "Оо, вземи много."
Суифт казва, че никога не се чувства напълно в безопасност, особено когато става въпрос за личното й пространство. "Има хора, чиято работа е да разбират неща, които не искам светът да види," казва тя. "Наблюдават кариерата ти, приоритетите ти и след това се опитват да разберат какво е най-показното или болезнено нещо за теб. Не се събличам за снимки - много държа това да остане лично. Плаши ме колко ценно би било да получат видео на мен, докато се преобличам. Тъжно е, че трябва да търся камери в съблекалните и баните. Не ходя гола, докато прозорците са отворени, защото може да се случи инцидент."
Въпреки цялата сигурност, Суифт никога не се е чувствала по-свободна. Новият й албум "1989" излиза през октомври и е много развълнувана за него, защото показва трансформацията й от кънтри звезда, която харесва поп към поп звезда. Наскоро закупи луксозен апартамент в Ню Йорк. И въпреки нещата, които четете по таблоидите, Суифт не е била замесена с мъж от доста време. Не се среща с никой. Тейлър Суифт е необвързана и й харесва.
"Наистина харесвам живота си в момента," казва тя. "Заобиколена съм от приятели постоянно. Започнах да рисувам по-често. Тренирам повече. Започнах да се гордея с това, че съм силна. Обичам албума, който направих. Обичам това, че се преместих в Ню Йорк. Така че що се отнася до щастието, никога не съм била по-близо до него."
Само по един начин се влиза в новата сграда на Суифт, и през повечето време този вход е охраняван от полицай на име Джими от управлението в Ню Йорк, който отключва вратата живеещите там и посетители. Това е неизбежна част от живота на една от най-големите звезди в света, която живее на последния етаж на същата сграда."Повечето съседи знаят как седят нещата," казва Джими докато заключва вратата зад себе си. Днес е хубав ден за Джими, защото асансьорът отново работи, след като за малко бе повреден. "Шест етажа са," казва той и се мръщи. "И не пътуваме леко, ако знаеш какво имам предвид."
Горе в мезонета, боса Суифт отваря вратата в синя рокля. "Добре дошъл в апартамента ми!" В кухнята има асортимент от сладкиши, които водят до центъра, наречен Усмивката. (Има едни бананови мъфини, с които съм обсебена. А в хладилника има изненадващо количество вода с различни вкусове. "Имам черна череша, нар, боровинка, ягода, мандарини...")
Суифт затваря хладилника. "Искаш ли да те разведа?" Влиза в хола и сочи към аквариум, пълен с бейзболни топки и ароматни свещи. "Там е пианото ми," казва тя. "Тук е масата ми за билярд, върху която винаги котешки косми."
Суифт закупи апартамента преди шест месеца за 15 милиона долара (Суифт е купила и апартамента отсреща за охранителите си за 5 милиона.) Доста старание е трябвало, само за да го разгледа. Преди мезонетът е принадлежал на Питър Джаксън, чийто приятел е бил отседнал тук и затова брокерите не са искали да го притесняват. "Сер Иън Маккелън," казва Суифт сериозно. "Мисля, че веднъж станеш ли Гандалф, винаги можеш да отседнеш в къщата на Питър Джаксън."
Суифт ни повежда към една от четирите спални за гости. "Карли остава тук обикновено," казва тя - говори за супермодела Карли Клос, една от най-добрите й приятелки, с която се срещна преди 9 месеца на модно шоу на Victoria’s Secret. Има кошница с любимите неща от Whole Foods на Клос до леглото и много нейни снимки по стената. А на другата стена има цял гардероб пълен с бели нощници. "Това е нашето нещо с Лена," казва Суифт - имайки предвид Лена Дънам, друга скорошна приятелка.
Суифт се е запознала с Дънам през 2012, когато се е обсебила с "Момичета". Отишла е в Туитър, за да последва Дънам и случайно е видяла, че Дънам е била туитнала за това как се възхищава на Суифт. "Страхувах се, че е иронична, но реших да я последвам, за всеки случай. След пет минути, тя ми изпрати директно съобщение. Нека погледна дали още е там." Прекарва минута в търсене из телефона си. "Тук е! Тя каза: 'Толкова съм развълнувана от проспекта да бъда приятелка с теб, че добавих прилагателно пред него.' 'Идеята, че харесваш предаването ми е толкова впечатляваща и нямам търпение да се срещнем, за да започна да те хваля лично.'"
Суифт отскоро е гражданин на Ню Йорк и тя споделя, че за нея "Момичета" е като "Сексът и градът". "Мога да опиша всичките си приятелки като Шошана, Джеса, Марни или Хана," казва тя. И коя би била тя? "Много съм мислела за това," казва тя. Пауза. "Аз съм Шошана."
Изглежда сякаш се е примирила с това. "Шошана се вълнува за нещата, много е момичешка. И когато беше във връзка, която беше много удобна, тя реши да се измъкне от нея и да преживее нови неща сама. И сега става все по-сигурна в себе си и приема живота по-добре, по начин, по който мисля, че го правя и аз. Въпреки че никога не съм пушила трева на парти в някакъв склад или съм тичала без панталони из Бруклин." (Докато Дънам мисли, че Суифт прилича повече на "Хана, минус ужасното сексуално поведение. Или Марни, ако не беше толкова ужасна.")
Суифт ни води по стълбите към спалнята си. Заспала на огромното й легло, е малка бяла топка косми. "Оливия!" казва Суифт и започна да я гали. Това е новото й котенце, кръстено на Оливия Бенсън от "Закон и ред". "Чувате ли колко шумно мърка?" На долния етаж някъде е Мередит, кръстена на Мередит Грей от "Анатомията на Грей". "Силна, сложна и независима жена. Това е тя."
В продължение на години Суифт е била ужасена от мисълта да се пренесе в Ню Йорк. "Бях уплашена от него толкова дълго," казва тя. Но сега като е тук, го заобича. Казва, че дори папараците тук са по-мили. "Не ме провокират и не ме питат странни въпроси. И много от тях ме снимат от дълго разстояние - а това е толкова по-добър начин, особено ако имаш папараци в живота си." Харесва й толкова много, че се опитва да накара някои от приятелите й да се преместят тук - като Селена Гомес. "Проект Селена," казва Суифт. "Мисля, че ще се справя."
Връщаме се в хола, Суифт се настанява на дивана с мъфин в ръка и започва да говори за честването й на четвърти юли. Тя е поканила приятели в Роуд Айлънд, където има къща в изискано общество, на име Уач Хил. Валяло е и е изглеждало сякаш денят е бил провален, докато на съпруга на Джейми Кинг не му е хрумнало да купят осем водни пързалки и да ги сложат в двора. Дори и с дъжда, пързалките не са били достатъчно хлъзгави, затова е трябвало да сложат олио върху тях. ("Нивото на хлъзгавост беше опасно," казва Суифт.) По-късно всички са отишли на плажа, който е бил празен заради дъжда. Същата вечер са си направили пиршество, като Суифт е давала на всеки работа ("Ти правиш дресинга на салатата! Ти режеш ябълките за ябълковия пай!"), след това са играли играта Звезди - всеки слага имена на известни личности в шапка и изтегля едно и се опитва да накара отбора си да го познае. Играта се е разгорещила, защото единия отбор е имал много повече известни личности в него, което им е дало нечестно преимущество. (Суифт: "Беше ти гадже! През 2010!") Но накрая всички са се успокоили и играта е минала по план. Дали отборът на Суифт е победил? Тя се усмихва. "Разбира се, че победихме."
Суифт купи къщата в Роуд Айлънд през април 2013 за 17 милиона долара. Суифт я нарича своята "къща на мечтите," но тя също е била и източник на някои наистина негативни статии в пресата. Проблемите са започнали, когато е ремонтирала морската си стена, която не е била обновявана от построяването на къщата през 1929. Наела е екип от инженери, които са прекарали цяла зима в построяването й и си е мислела, че прави нещо хубаво, докато местни не се ядосали и са я обвинили, че разрушава плажа. (TMZ: "Съседите на Тейлър Суифт ядосани: Разваляш ни бреговата линия!!")
Не отне много време на съвета на Роуд Айлънд за управление на крайбрежните ресурси да се намеси и да каже, че Суифт не е направила нищо лошо. Но за Суифт стената се е превърнала в метафора за хейтърите. "Винаги ще има хора, които се оплакват за нещата," казва тя. "Но когато я видяха, след като бе завършена - изглеждаше толкова по-добре! Другата стена беше цялата в графити - изглеждаше стара и не по приятен начин. Беше проблем и аз го оправих. Това не промени нищо. Така че, съжалявам, но не съжалявам."
Единственият начин да чуете "1989" е като заемете телефонът на Суифт, който е бял и сребърен и е покрит с лепенки на котки. Има 13 песни плюс много бонус парчета, с неразгадаемото кодово име "Sailor Twips". (Дава ни да ги изслушаме само със слушалки, заради подслушвателни устройства.) Има и стотици гласови записи на телефона си, които съдържат чернови на мелодии и акорди. Антоноф (който също е и гаджето на Дънам) казва, че за една от песните, които са написали заедно е изпратил парче на Суифт и "буквално след 30 минути тя ми изпрати гласов запис, който звучеше като песента".
Както подсказва "1989" е повлияно от някои от любимите поп артисти на Суифт през 80-те, Фил Колинс, Ани Ленъкс и “Like a Prayer” ерата на Мадона. (Суифт е родена през 1989, затова тя по-късно се е запознала с тях.) Албумът е продуциран от Суифт и Макс Мартин, с който за първи път работи през 2012 върху сингъла “We Are Never Ever Getting Back Together.” Официално, албумът дори не е довършен все още.
Предишният албум на Суифт "Red" беше на границата между кънтри и поп. "Но понякога, ако се опитваш да гониш два заека, ги губиш и двата." Затова този път си е позволила да прави поп музика. Обикновен фен не ми забелязал разликата, но за Суифт и нейната марка това е голяма стъпка. Казва, че няма да ходи по кънтри наглади и няма да промотира албума по кънтри радиото. Когато за първи път е дала албума на шефа на лейбъла й, Скор Боршета, той й е казала, "Това е невероятна - най-добрият албум, който някога си правила. Може ли просто да ми дадеш три кънтри песни?"
"Наистина те обичам," преразказва Суифт отговора си. "Но така ще бъде."
Другият голям риск на 1989 е, че за първи път от години няма песни, които да ядосат бившите й. Няколко от песните са за връзките и любовния живот, но повечето са изпълнение с копнеж и носталгия. "През различните фази на живота си, изживяваш разделите по нов дълбок и травматизиращ начин," казва Суифт. "Тогава сърцето ми не беше непоправимо разбито. Така, че албумът не е центриран около момчета, защото и животът ми не е." Всъщност се предполага, че не се е срещала с никого, откакто скъса с Хари Стайлс от One Direction. "Не съм ходила на срещи," разкрива тя. "Хората ще ме съжаляват, когато напишеш това, но е истина."
Суифт казва, че срещите са трудни за нея. "Седемдесет процента от времето, когато някой ме кани на среща, е само чрез имейл," казва тя. Някаква филмова звезда ще вземе адреса й от публициста си и ще й изпрати имейл. Обикновено ги отблъсква учтиво, защото изграждането на връзка е трудно.
"Мисля, че наблюдаването на любовния ми живот се превърна в национално занимание," казва Суифт. "А вече не се чувствам комфортно като предоставям такова забавление. Не искам да гледам слайд шоута на момчета, с които явно съм се срещала. Не искам да давам на комедиантите поводи да ми се подиграват по награди. Не ми харесва, когато заглавието на някоя статия гласи 'Внимавай, брато, тя ще напише песен за теб,' защото измества работата ми. И най-вече не харесвам как всички тези фактори не позволяват на една бъдеща връзка дори да се състои, защото са натрупали напрежение и не става. И затова просто не ходя по срещи."
(Това важи и за еднодневките. "Няма смисъл, ако не си влюбен," казва Суифт. "А в момента нямам енергията да съм влюбена, така че не.")
Суифт звучи сякаш е малко измъчена - което за "самообявила се безнадеждна романтичка" не е толкова зле. "Не съм се отказала от любовта," казва тя. "Просто в момента животът ми не е подходящ за нови хора в него. Гледам детински и романтично на много неща, но за това съм реалист."
Суифт прави пауза, търсейки метафора, която ще й помогне да обясни. "Чувал ли си за най-самотният кит? Има кит - мисля, че Адриан Грениер прави документален филм за него. Плува из океана и има зов, който е различен от този на другите китове. И затова няма с кого да плува. И всички го съжаляват - ами ако китът се забавлява сам? Защото не е нещо лошо, че не съм безнадеждно влюбена. Не е трагедия и не се отказвам от любовта. Въпреки че си взех още една котка." Смее се.
По-рано в кариерата си Суифт пропускаше въпроса за феминизма, защото не искаше да се отчужди от феновете си, които са мъже. Но в момента е горда да се нарече феминистка. За нея феминизмът е жените и мъжете да имат еднакви права. "Не виждам как можеш да се противопоставиш на това," Дънам казва, че Суифт винаги е била феминистка, независимо дали се е наричала или не. "Създава музика, с която да се свързва с другите жени, вместо да създава сексуален имидж за мъжете и никой не я контролира. Ако това не е феминизъм, какво е?"
Когато жена ядоса Суифт, тя й отвръща, без да страхува със същото. Най-ядосаната песен в 1989 се казва "Bad Blood" и е за друга изпълнителка, чието име Суифт отказва да назове. "В продължение на години не бях сигурна дали сме приятелки или не," казва тя. "Понякога по време на награди идваше при мен и ми казваше нещо и си тръгваше и аз се чудех дали сме приятелки или току-що ме е обидила много жестоко." Но миналата година, звездата е прекрачила границата. "Направи нещо много ужасно," казва Суифт. "Тогава осъзнах, че сме врагове. И не беше заради мъж! Беше заради бизнес. Опита се да саботира цяло турне. Опита се да открадне някои от работниците ми. И ще се изненадате, но аз не си падам по конфликтите, дори ги мразя. Сега трябва да я избягвам. Неловко е и не ми харесва."
(Суифт признава, че конфликтът може да е бил причинен заради личен проблем. "Но не смятам, че щеше да има такъв, ако не беше толкова конкурентна.")
Както обикновено, Суифт се е справила с чувствата си като е писала за тях. "Понякога един пасаж в дадена песен би изпратил на някой на СМС в истинския живот."
Суифт се гордее със себе си, защото не разкрива за кого за песните й, и няма да почне сега. Да, има следи в книжките към албумите и прави някои подсказки по време на изпълненията си, но се опитва да са достатъчно неясни, че да продължава да са в мистерия. Толкова е строга по отношение на това, че дори не споменава имената на бившите си гаджета на глас - а когато се изпусне, дори и по най-невинния начин, е много забавно.
Суифт все още говори за "Bad Blood", защото иска да изясни на всички, че е за жена. "Знам, че хората ще го изкарат сякаш е някаква огромна женска караница," казва тя. "Но държа да знаят, че не е за мъж. Не искам да си мислят, че пея за някой, с който съм се срещала и го мразя, когато не е така. А знам, че ще тръгнат веднага в една посока-" Когато изведнъж осъзнава, че случайно е споменала името на групата на бившия й, Суифт пребледнява. Слага лицето в шепите си. "Защо!?" извиква тя. На лицето й е класическото изненадано лице на Тейлър Суифт, но този път наистина.
Суифт не споделя много детайли около връзката си със Стайлс, освен че сега са приятели. Но е ясно, че повечето от песните в "1989", които са за момче, са за него. “I Wish You Would” е за неин бивш, който е закупил къща на две пресечки от нейната (който се предполага, че е Стайлс). И “All You Had to Do Was Stay” e за мъж, който не е бил готов за връзка. Има и песен, която показва, че потайността на Суифт невинаги важи - секси, звучащо като дните на Маями Вайс парче за момче с пригладена коса и бяла тениска и момиче, в малка тясна пола, което се казва - не се шегуваме - "Style". (Позволява си да се усмихне самодоволно. "Трябваше направо да я наречем 'Дори не съжалявам'.")
От всичките песни в албума, които изглежда, че са за Стайлс, най-интригуващата е "Out Of The Woods". Написана е заедно с Антонофф и е безумна история за връзка, за която Суифт казва: "всеки ден беше борба. Забравих да правя планове за живота - просто се опитвахме да изкараме до следващата седмица." Най-интересната част е когато Суифт пее, "Помниш ли, когато удари спирачките прекалено рано, двайсет шева в болнична стая." Казва, че е се е вдъхновила от момент, в който тя и неин бивш са карали снегомобил, но той е загубил контрол и са се разбили толкова лошо, че е видяла как целия й живот минава през очите й. И двамата е трябвало да отидат до спешното, но Суифт не е била наранена. Поправя се: "Не толкова наранена."
За двойка, която беше толкова документирана, е малко шокиращо, че нещо толкова голямо за таблоидите, колкото посещение на спешното отделение, не е изникнало в интернет. "Знаете ли кое работи по-добре дори от договор за неразпространение на информация?" казва Суифт. "Да погледнеш някого в очите и да го помолиш да не казва." Въпреки това, доста е впечатляващо: Дори и най-тайното посещение на болница би включило поне три или четири свидетели - и нито един от тях не е проговорил?
Суифт казва, че това е смисълът на песента. "Хората мислят, че знаят всичко, което се случва в живота ми," казва тя. "Аз пък смятам, че има граница, която да им напомня, че има големи неща, за които не знаят."
Две седмици по-късна, Суифт е на задната седалка на кола и пътува към Central Park с четири кафета в скута си. Навън има десетки папараци и фенове. Планът е да се разходим в парка и може би, въпреки че не сме го казали, да видя как се справя с вниманието, което получава всеки ден.
Суифт поема ръката на бодигарда си и излиза от колата. Не е облечена много подходящо за парк - с розови обувки Louboutin е и жълта чанта на Dolce & Gabbana. Ориентира се по калната пътека изненадващо добре. Тълпата зад нея става все по-голяма с всяка крачка. Пред нея, два от бодигардовете й разчистват пътя. Зад нея, още един бодигард носи чанта с кифли.
Суифт тръгва по път, по който папараците не могат да я последват и сяда в беседката на брега на езерото. На дървените дръжки са издълбани стотици инициали, историите на двойки, които са идвали тук преди - неща, които биха могли да се появяват в някоя нейна песен. Развълнувани, Суифт посочва езерото: "Костенурки и патици!" Поглежда към земята. "О, и използван презерватив."
Суифт казва, че единственото време, в което може да дойде в парка и да бъде нормално е по средата на нощта ("което е опасно") или в четири сутринта ("което е рано"). Не е карала сама от пет години и не може да напусне къщата си, без да бъде посрещната от фенове. Въпреки че не иска да привлича вниманието върху това, тя казва, че има група от фенове, които смятат, че в песните й има скрити послания. "Помисли," казва тя. "Ромео, отведи ме някъде, където можем да бъдем сами? Добави към това 'град на лудите' и звучи като отвличане."
Говорим от известно време и по едно време се появява лодка с три тийнейджъра - две момичето и едно момче. "Боже мой!" казва едно от момичетата. "Днес имам рожден ден! Може ли да се снимам с теб?" Суифт се смее. "Може, но не знам как. На лодка си!"
"Ще сляза!" казва момичето. "Ще намеря начин." Суифт и бодигарда и се пресягат и помагат на момичето да стъпи на беседката. "Ще се разплача!" казва тя.
"Наистина ли имаш рожден ден?" Пита Суифт.
"На колко става?"
"Седемнайсет," казва момичето.
"Това е хубава година."
"Знам. Развълнувана съм."
Момичето казва, че живее в Лонг Айлънд. С приятелите й са дошли тук с влак. "Това е сладко," казва Суифт. "Ще ходите ли на вечеря?"
Момичето сбръчква лицето си. “Отиваме в… Chipotle?”
Суифт се усмихва. Бърка в чантата си и изважда пари - 90 долара, за да бъдем точни. "Заповядай," казва тя. "Отидете на някое хубаво място."
"Господи!" казва момичето. "Благодаря ти!" качва се на лодката и с приятелите й отплават.
След малко вече е време да вървим. Един от бодигардовете на Суифт, Джеф бивш член на военноморските сили, идва при нея. "Имам шест минути, за да се придвижим към изхода. Всички в Туитър говорят за това."
Суифт оглежда бретона си още веднъж в камерата и поглежда към езерото. "Иска ми се да имахме лодка."
Изправя се и тръгваме, веднага след това сме заобиколени от папараци и фенове. Дори продавачите на хотдози правят снимки. Докато Суифт ходи тълпата става все по-голяма и агресивна, малко е страшно. "Трябва ни малко място!" казва Джеф. "Отстъпете. Дайте й пространство!"
Суифт е невъзмутима. "Искаш ли да ти кажа един трик как да се чувстваш страхотно?" казва тя. Изважда телефона си и ми подава слушалките. "Това е моята песен," Суифт пуска “Backseat Freestyle” на Кендрик Ламар.
All my life I want money and power
Respect my mind or die from lead shower
I pray my dick get big as the Eiffel Tower
So I can fuck the world for 72 hours
Goddamn, I feel amazing
Damn, I’m in the Matrix …
Суифт се усмихва широко. “Знам думите наизуст.”
Няма коментари:
Публикуване на коментар